...Τὶς σκέψεις τοῦ ἀνθρώπου φανερώνει ὁ λόγος, ὁ προφορικὸς λόγος. Τὶς σκέψεις τοῦ Θεοῦ φανέρωσε στὸν κόσμο ὁ Χριστός. Αὐτὸς μίλησε καὶ μᾶς εἶπε πράγματα, ποὺ κανένας μὰ κανένας ἄνθρωπος, ὅσο σοφὸς κι ἂν ἦταν, δὲν μποροῦσε νὰ ξέρῃ. Μίλησε ὁ Χριστὸς καὶ ἀπεκάλυψε οὐράνιο κόσμο, καὶ οἱ ἄνθρωποι ποὺ τὸν ἄκουσαν ἔμειναν ἐκστατικοί, λέγοντας ὅτι «οὐδέποτε οὕτως ἐλάλησεν ἄνθρωπος, ὡς οὗτος ὁ ἄνθρωπος» (Ἰωάν. 7,46). Ὁ λόγος του ἦταν ἀποκάλυψις. Τὸ εἶπε ὁ ἴδιος· «Τὰ ῥήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, ἀπ' ἐμαυτοῦ οὐ λαλῶ» (Ἰωάν. 14,10).
Ἀλλ' ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ δὲν εἶνε ὁπως ὁ λόγος τῶν ἀνθρώπων. Οἱ λόγοι τῶν ἀνθρώπων δὲν ἔχουν δύναμι νὰ γίνωνται ἀμέσως ἔργα μεγάλα καὶ θαυμαστά. Ὀ λόγος ὅμως τοῦ Χριστοῦ εἶνε παντοδύναμος. Μὲ τὸ λόγο του καὶ μόνο «οἱ οὐρανοὶ ἐστερεώθησαν» (Ψαλμ. 32, 6)
Μὲ τὸ λόγο του καὶ μόνο τυφλοί εἶδαν τὸ φῶς, κουφοὶ ἄκουσαν, παράλυτοι περπάτησαν, λεπροί καθαρίσθηκαν νεκροὶ ἀναστήθηκαν. Γι' αὐτὸ ὁ Χριστὸς το δευτερο πρόσωπο τῆς ἁγίας Τριάδος, ὀνομάζεται ΛΟΓΟΣ. «Πάντα δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν» ...
Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης
Πηγή: Κυριακή, Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτου,«Ὁ Σταυρός» σελ. 15 (ἀπόσπασμα).