Ποιὰ εἶναι ὅμως ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ ἢ πῶς εἶναι πανταχοῦ παρὼν ἢ πῶς ὁ μονογενὴς Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καὶ Θεὸς ἐκένωσε τὸν ἑαυτόν του καὶ ἔγινεν ἄνθρωπος ἐκ τῶν αἱμάτων τῆς Παρθένου, ἀφοῦ ἐκυοφορήθη μὲ ἄλλον ὑπερφυσικὸν τρόπον, ἢ πῶς εἶχε βαδίσει ἐπάνω στὰ νερά, χωρὶς νὰ βραχοῦν τὰ πόδια του, καὶ ἀγνοοῦμεν καὶ ἀδυνατοῦμεν νὰ ἐξηγήσωμεν.
Λοιπὸν δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ εἴπωμεν διὰ τὸν Θεὸν ἢ νὰ ἐννοήσωμεν κάτι τελείως διαφορετικὸν ἀπὸ αὐτὰ ποὺ μᾶς ἔχουν ἀποκαλυφθῆ μὲ πνεῦμα Θεοῦ ἀπὸ τοὺς θείους συγγραφεῖς τῆς Παλαιᾶς καὶ τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἀπὸ αὐτὰ δηλαδὴ ποὺ ἔχουν κηρυχθῆ καὶ ἔχουν ἀποκαλυφθῆ. (τέλος κεφαλαίου).
Λοιπὸν δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ εἴπωμεν διὰ τὸν Θεὸν ἢ νὰ ἐννοήσωμεν κάτι τελείως διαφορετικὸν ἀπὸ αὐτὰ ποὺ μᾶς ἔχουν ἀποκαλυφθῆ μὲ πνεῦμα Θεοῦ ἀπὸ τοὺς θείους συγγραφεῖς τῆς Παλαιᾶς καὶ τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἀπὸ αὐτὰ δηλαδὴ ποὺ ἔχουν κηρυχθῆ καὶ ἔχουν ἀποκαλυφθῆ. (τέλος κεφαλαίου).
Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς
Πηγή: Ι. ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΕΡΓΑ, Δογματικά Α', Ἕλληνες Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας,σελ. 61 .
Νεοελληνικὴ ἀπόδοση: Κωνσταντῖνος Γ. Φραντζόλας, Φιλόλογος.