Ποιὰ δύναμις εἶναι αὐτὴ ποὺ ἔβαλεν εἰς τάξιν τὰ οὐράνια καὶ τὰ ἐπίγεια, ὅσα πετοῦν εἰς τὸν ἀέρα καὶ ὅσα ζοῦν μέσα εἰς τὸ νερό, καὶ κυρίως ὅσα ὑπήρχαν πρὶν ἀπὸ αὐτά, δηλαδὴ τὸν οὐρανό, τὴν γῆν, τὸν ἀέρα καὶ τὸ στοιχεῖον τῆς φωτιᾶς καὶ τοῦ νεροῦ; Ποῖος τὰ ἀνέμιξε καὶ τὰ ἐμέρισε; Ποιὰ δύναμις τὰ ἔθεσεν εἰς κίνησιν καὶ κατευθύνει τὴν ἀδιάκοπον καὶ ἀνεμπόδιστον κίνησίν των;
Ἆραγε δὲν εἶναι ὁ δημιουργός των, ὁ ὁποῖος ἔταξεν εἰς ὅλα τὸν προορισμόν των, σύμφωνα μὲ τὸν ὁποῖον τὸ κάθε τι κινεῖται καὶ κατευθύνεται; Καὶ ποιὸς εἶναι ὁ δημιουργός των;
Ἆραγε δὲν εἶναι ἐκεῖνος ποὺ τὰ ἔχει κατασκευάσει καὶ τὰ ὡδήγησεν εἰς τὴν ὕπαρξιν; Διότι δὲν θὰ ἀποδώσωμεν εἰς τὴν ἀπλῆν τύχην τὴν αὐτὴν δύναμιν.
Ἄς δεχθῶμεν ὅμως ὅτι ἐδημιουργήθησαν ἀπὸ τὴν ἁπλὴν τύχην· τίνος ἔργον εἶναι ἡ τάξις τοῦ κόσμου; Καὶ αὐτό, ἑὰν φαίνεται ὀρθόν, ἂς τὸ ἀποδώσωμεν εἰς τὴν ἀπλὴν τύχην· τίνος ἔργον εἶναι ἡ διατήρησις καὶ διαφύλαξις του, σύμφωνα μὲ τὸν προορισμὸν διὰ τὸν ὁποῖον ἐξ ἀρχῆς ἐδημιουργήθη; Ἐννοεῖται κάποιου ἄλλου καὶ ὄχι τῆς ἀπλῆς τύχης. Καὶ αὐτὸ τί ἄλλο εἶναι παρὰ ὁ Θεός; (τέλος κεφαλαίου).
Πηγή: Ι. ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΕΡΓΑ, Δογματικά Α', Ἕλληνες Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας,σελ. 65 .
Νεοελληνικὴ ἀπόδοση: Κωνσταντῖνος Γ. Φραντζόλας, Φιλόλογος.