Πῶς λοιπὸν πρέπει νὰ τὸ ὀνομάζουμε;
Πνεῦμα Ἅγιο καὶ Πνεῦμα Θεοῦ
καὶ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας,
ποὺ ἀποστέλλεται ἀπὸ τὸν Θεὸ
χορηγεῖται δὲ ἀπὸ τὸν Υἱό.
Δὲν εἶναι δουλικό, ἀλλὰ Ἅγιο,
ἀγαθό, ἡγεμονικό, Πνεῦμα ζωοποιό,
Πνεῦμα υἱοθεσίας, ποὺ γνωρίζει
ὅλα τὰ ἰδιώματα τοῦ Θεοῦ.
Ἔτσι θὰ διασωθεῖ ἀσφαλῶς στὴν Τριάδα
ὁ ὁρισμὸς τῃς μονάδας
(Ὁ Θεὸς εἶναι Ἕνας, τὰ Πρόσωπα Τρία),
ἀφοῦ ὁμολογοῦμε ἕνα Πατέρα καὶ ἕνα Υἱὸ
καὶ ἕνα Ἅγιο Πνεῦμα.
Μέγας Βασίλειος
Πηγή: Παιδαγωγικὴ Ἀνθρωπολογία Μεγάλου Βασιλείου, Βασ. Χαρώνη, Τόμος Α΄, σελ. 255.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου