«Ἐν τῷ κόσμῳ θλῖψιν ἕξετε· ἀλλὰ θαρσεῖτε, ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον». Ἰησοῦς Χριστός (Ἰωάν. ιστ΄33).

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018

Σὲ εὐγενεῖς ψυχές - π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης



Ὅπως οἱ ἀκτῖνες τοῦ ἥλιου 

ὅταν πέσουν σὲ καθρέφτη
 
τὸν κάνουν νὰ γίνεται καὶ αὐτὸς ἥλιος, 

κατὰ παρόμοιο τρόπο καὶ 

ἡ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ, 

ὅταν πέσῃ σὲ εὐγενεῖς ψυχές, 

τὶς κάνει νὰ ἀκτινοβολοῦν καὶ

γίνονται κι αὐτὲς ἥλιοι στὸν κόσμο».


π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης 

Πηγή: ἐδῶ


 

Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Κηρύκου & Ἰουλίττης τῆς μητρός αὐτοῦ.





Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῷ.
  Ἡ καλλιμάρτυς τοῦ Χριστοῦ Ἰουλίττα, 
σὺν τριετεῖ ἀμνῷ αὐτῆς τῷ Κηρύκῳ, 
δικαστικοῦ πρὸ βήματος παρέστησαν φαιδρῶς,
 εὔτολμοι κηρύττοντες, τὴν χριστώνυμον κλῆσιν, 
ἄμφω μὴ πτοούμενοι, ἀπειλὰς τῶν τυρράνων· 
καὶ στεφηφόροι νῦν ἐν οὐρανοῖς, ἀγαλλιῶνται, 
Χριστῷ παριστάμενοι.



Κοντάκιον. Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Ἐν ἀγκάλαις φέρουσα ἡ Χριστομάρτυς, 
Ἰουλίττα Κήρυκον, ἐν τῷ σταδίῳ ἀνδρικῶς, 
ἀγαλλομένη ἐκραύγαζε· 
Χριστὸς ὑπάρχει Μαρτύρων τὸ καύχημα.



Μεγαλυνάριον.
  Φέρουσα ὡς ἄμπελος νοητή, 
Κήρυκον τὸν θεῖον, Ἰουλίττα ἐν ταῖς χερσίν, 
οἶνον εὐφροσύνης, ληνοῖς τοῦ μαρτυρίου,
 βλυστάνετε τῷ κόσμῳ, ἐν θείῳ Πνεύματι.

Πηγή: synaxarion.gr  




Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ΄Οἱκουμενικῆς Συνόδου

Ἡ Δ΄Οἱκουμενικὴ Σύνοδος, Ἁγιογραφία Ἱ.Μ.Μεγίστης Λαύρας - Ἅγιον Ὄρος. 


Κατὰ Ματθαῖον,  ε΄ 14-19.

14 Ὑμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου. οὐ δύναται πόλις κρυβῆναι ἐπάνω ὄρους κειμένη· 

15 οὐδὲ καίουσι λύχνον καὶ τιθέασιν αὐτὸν ὑπὸ τὸν μόδιον, ἀλλ' ἐπὶ τὴν λυχνίαν, καὶ λάμπει πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ. 

16 οὕτως λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσιν τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς. 

17 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι ἀλλὰ πληρῶσαι. 

18 ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται. 

19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτως τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ' ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν. 

Ἰησοῦ Χριστοῦ λόγοι

Πηγές: Καινὴ Διαθήκη, σελ. 17-18 & myriobiblos.gr 


Ἀνάλυση ἐδῶ  


 

 

Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ΄ Οἱκουμενικῆς Συνόδου



Πρὸς Τίτον, γ΄ 8-15. 

8 Πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις· 

9 μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιίστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. 

10 αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, 

11 εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος. 

12 Ὅταν πέμψω Ἀρτεμᾶν πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι. 

13 Ζηνᾶν τὸν νομικὸν καὶ Ἀπολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ. 

14 μανθανέτωσαν δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων προΐστασθαι εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν ἄκαρποι. 

15 Ἀσπάζονταί σε οἱ μετ' ἐμοῦ πάντες. ἄσπασαι τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς ἐν πίστει. Ἡ χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν. 

Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος

Πηγές: Καινὴ Διαθήκη, σελ. 860-861& myriobiblos.gr 
 

Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Γιὰ τὴν ἀπόκτησι τῶν ἀρετῶν - Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης



Πολὺ καλὸ καὶ ἴσως ἀναγκαῖο,

γιὰ τὴν ἀπόκτησι τῶν ἀρετῶν 

τὸ νὰ κάνῃς πρῶτα μία γενικὴ ἐξομολόγησι, 

μὲ ὅλους ἐκείνους 

τοὺς ὀφειλόμενους τρόπους ποὺ πρέπει, 

γιὰ νὰ βεβαιωθῇς περισσότερο 

ὅτι σὲ σκέπει ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ σου, 

ἀπὸ τὸν ὁποῖο θὰ προσμένῃς ὅλα τὰ χαρίσματα, 

ὅλες τὶς ἀρετὲς καὶ τὶς νίκες.


Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης  

Πηγή: orthodoxfathers.com




 

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

Ἡ θυσιαστική ἀγάπη του - Ὅσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης





- Πέστε μας κάτι Γέροντα.
 
- Τί νά πῶ;
 
- Ὅτι λέει ἡ καρδιά σας.
 
- Αὐτό πού λέει ἡ καρδιά μου εἶναι νά πάρω τό μαχαίρι, νά τήν κόψω κομματάκια, νά τήν μοιράσω στόν κόσμο, καί ὕστερα νά πεθάνω.

Πηγή: ἐδῶ 

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2018

Ἱερά Ἀκολουθία καὶ βιβλία τοῦ Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου



Ἱερὰ Ἀκολουθία Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου.
(124 σελίδες).


Ὠράριο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου γιὰ τὸ 2018.


Ἡ εἴσοδος στὸ Ἡσυχαστήριο δὲν ἐπιτρέπεται στὶς γυναῖκες ποὺ φοροῦν παντελόνια, κοντὲς φοῦστες, ἀμάνικα καὶ ἐξώπλατα.

Οἱ γυναῖκες νὰ φοροῦν φούστα φαρδιὰ καὶ μακρυά, κάτω ἀπὸ τὸ γόνατο. Τὸ Ἡσυχαστήριο δὲν δίνει φοῦστες, μαντήλια ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο.

Δὲν ἐπιτρέπεται καὶ ἡ εἴσοδος στοὺς ἄνδρες ποὺ φοροῦν βερμοῦδες, κοντὰ παντελόνια καὶ ἀμάνικα.

Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὰ παιδιά.

Κατὰ τὴν Καθαρὰ Ἑβδομάδα καὶ τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα τὸ Ἡσυχαστήριο εἶναι κλειστό.





Entry to the Convent is not allowed to women wearing trousers, short skirts, and sleeveless or backless dresses.
Women should wear a skirt that's wide and long, reaching below the knee. The Convent does not provide skirts, shawls/scarves or other articles of clothing.
Entry is also denied to men wearing shorts or sleeveless shirts.
These rules also apply to children.
During the Clean Week and the Holy Week the Convent is closed.









Вход в монастырь запрещается женщинам в брюках, в мини-юбках, с короткими рукавами и открытыми плечами.
Женщины, желающие посетить монастырь, должны быть в юбке длиннее колена. Монастырь не имеет одежды (юбки, платки, брюки и т.д.) для посетителей.
Вход в монастырь запрещается мужчинам в шортах и в одежде с короткими рукавами.
То же самое для детей.
Монастырь закрыт всю Чистую Седмицу и Великую Седмицу.


Πηγή:  agiospaisios.gr