«Ἐν τῷ κόσμῳ θλῖψιν ἕξετε· ἀλλὰ θαρσεῖτε, ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον». Ἰησοῦς Χριστός (Ἰωάν. ιστ΄33).

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Ὁ Χριστιανός - Ὅσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης



Ὁ Χριστιανὸς δὲν πρέπει νὰ εἶναι νωθρός, 

δὲν πρέπει νὰ κοιμᾶται. 

Πρέπει νὰ πετάει μὲς στ᾿ ἄστρα, 

μὲς στ᾿ ἄπειρο, 

μές στὸ μυστήριο, 

μὲς στὴν αἰωνιότητα, 

μὲς στὸν Θεό. 

Νὰ εἶναι ὑψιπέτης. 


Ὅσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης 

Πηγή: Συμβουλὲς Σύγχρονων Γερόντων, Σωτηρίου Ι. Μπαλατσούκα σελ. 30.




Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τοῦ Σπορέως



Κατὰ Λουκᾶν, η΄5-15.

5 Ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ. καὶ ἐν τῷ σπείρειν αὐτὸν ὃ μὲν ἔπεσε παρὰ τὴν ὁδόν, καὶ κατεπατήθη, καὶ τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ κατέφαγεν αὐτό· 

6 καὶ ἕτερον ἔπεσεν ἐπὶ τὴν πέτραν, καὶ φυὲν ἐξηράνθη διὰ τὸ μὴ ἔχειν ἰκμάδα· 

7 καὶ ἕτερον ἔπεσεν ἐν μέσῳ τῶν ἀκανθῶν, καὶ συμφυεῖσαι αἱ ἄκανθαι ἀπέπνιξαν αὐτό. 

8 καὶ ἕτερον ἔπεσεν εἰς τὴν γῆν τὴν ἀγαθήν, καὶ φυὲν ἐποίησε καρπὸν ἑκατονταπλασίονα. ταῦτα λέγων ἐφώνει· Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω. 

9 Ἐπηρώτων δὲ αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· Τίς εἴη ἡ παραβολή αὕτη;. 

10 ὁ δὲ εἶπεν· Ὑμῖν δέδοται γνῶναι τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, τοῖς δὲ λοιποῖς ἐν παραβολαῖς, ἵνα βλέποντες μὴ βλέπωσι καὶ ἀκούοντες μὴ συνιῶσιν.

11 Ἔστι δὲ αὕτη ἡ παραβολή· ὁ σπόρος ἐστὶν ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· 

12 οἱ δὲ παρὰ τὴν ὁδόν εἰσιν οἱ ἀκούσαντες, εἶτα ἔρχεται ὁ διάβολος καὶ αἴρει τὸν λόγον ἀπὸ τῆς καρδίας αὐτῶν, ἵνα μὴ πιστεύσαντες σωθῶσιν. 

13 οἱ δὲ ἐπὶ τῆς πέτρας οἳ ὅταν ἀκούσωσι, μετὰ χαρᾶς δέχονται τὸν λόγον, καὶ οὗτοι ῥίζαν οὐκ ἔχουσιν, οἳ πρὸς καιρὸν πιστεύουσι καὶ ἐν καιρῷ πειρασμοῦ ἀφίστανται. 

14 τὸ δὲ εἰς τὰς ἀκάνθας πεσόν, οὗτοί εἰσιν οἱ ἀκούσαντες, καὶ ὑπὸ μεριμνῶν καὶ πλούτου καὶ ἡδονῶν τοῦ βίου πορευόμενοι συμπνίγονται καὶ οὐ τελεσφοροῦσι. 

15 τὸ δὲ ἐν τῇ καλῇ γῇ, οὗτοί εἰσιν οἵτινες ἐν καρδίᾳ καλῇ καὶ ἀγαθῇ ἀκούσαντες τὸν λόγον κατέχουσι καὶ καρποφοροῦσιν ἐν ὑπομονῇ.


Πηγές: Καινὴ Διαθήκη, σελ. 262-263 & myriobiblos.gr


Ἀνάλυση:  ἐδῶ

Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς τοῦ Σπορέως


 Ἐπιστολὴ πρὸς Τίτον, γ΄8-15.

8 Πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις· 

9 μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιίστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. 

10 αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, 

11 εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος. 

12 Ὅταν πέμψω Ἀρτεμᾶν πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι.

13 Ζηνᾶν τὸν νομικὸν καὶ Ἀπολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ. 

14 μανθανέτωσαν δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων προΐστασθαι εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν ἄκαρποι. 

15 Ἀσπάζονταί σε οἱ μετ' ἐμοῦ πάντες. ἄσπασαι τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς ἐν πίστει. Ἡ χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.

Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος 

Πηγή: Καινὴ Διαθήκη, σελ. 860-861 & myriobiblos.gr 


 

Καρποφόροι - Χριστιανικὲς Μαθητικές Ὀμάδες

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Ὁ οὖν φυλάττων τάς ἐντολάς φυλάττεται παρ᾿ αὐτῶν- Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος

 
 
Ὁ οὖν φυλάττων τάς ἐντολάς φυλάττεται παρ᾿ αὐτῶν καί τόν ἐμπιστευθέντα αὐτῷ παρά τοῦ Θεοῦ πλοῦτον οὐκ ἀπόλλυσιν˙ 
 
ὁ δέ ἐκείνων καταφρονῶν γυμνός εὑρίσκεται καί εὐχείρωτος τοῖς ἐχθροῖς καί τόν πλοῦτον ἀπολέσας ἅπαντα ὑπόχρεως τῷ βασιλεῖ καί δεσπότῃ γίνεται πάντων ἐκείνων ὧν εἴπομεν, ὑπέρ ὧν ἀνταποδοῦναί τι ἤ ταῦτα εὑρεῖν δυνατόν οὐκ ἔστιν ἀνθρώπῳ˙ 
 
οὐράνια γάρ εἰσι καί ἀπό τῶν οὐρανῶν ἦλθε καί καθ᾿ ἑκάστην ἔρχεται κομίζων καί διανέμων αὐτά τοῖς πιστοῖς, καί ποῦ οἱ λαβόντες καί ἀπολέσαντες εὑρεῖν αὐτά πάλιν δυνήσονται; Ὄντως οὐδαμοῦ. 
 
Ὡς οὐδέ ὁ Ἀδάμ ἤ τίς τῶν ἐκείνου υἱῶν ἀνάκλησιν ἑαυτοῦ ἤ τῶν συγγενῶν ἴσχυσεν ἀπεργάσασθαι, εἰ μή ὁ ὑπέρ φύσιν Θεός καί κατά σάρκα υἱός αὐτοῦ γεγονώς, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἐλθών κἀκεῖνον καί ἡμᾶς τοῦ πτώματος ἐξήγειρε θεϊκῇ δυνάμει, 
 
Ὁ δέ μή πάσας τάς ἐντολάς ἀλλά τινάς μέν φυλάττειν δοκῶν, τινάς δέ προδιδούς γινωσκέτω ὅτι κἄν μιᾶς ἀμελήσῃ καί οὕτω τόν πλοῦτον ὅλον ἀπόλλυσιν. 
 
Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος
 
Πηγή: orthodoxfathers.com

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018

Ἀπὸ ποιόν έξαρτᾶται ἡ ἀπελευθέρωση τῶν σκλάβων (Β΄) - Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς




Νομίζω, στρατηγέ, ἀπὸ ὅλα αὐτὰ εἶναι σαφὲς τὶ εἴδους ἀπάντηση μπορεῖ νὰ δοθεῖ στὸ ἐρώτημα σας: ἀπὸ τί καὶ ἀπὸ ποιόν ἐξαρτᾶται ἡ ἀπελευθέρωση ἐνὸς ὑπόδουλου λαοῦ ἀπὸ τὴ σκλαβιά. 

Ἐξαρτᾶται, λοιπόν, ἀπὸ τὴ μετάνοια τοῦ λαοῦ καὶ ἀπὸ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ἀπὸ τὴ μετάνοια τοῦ ὀδυρόμενου πρὸς τὸν Θεὸ καὶ ἀπὸ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ποὺ σπεύδει πρὸς βοήθεια τοῦ μετανοημένου. 

Τὸ πρῶτο εἶναι ἡ αἰτία, τὸ δεύτερο ὁ Αἴτιος τῆς ἀπελευθέρωσης. Ἡ αἰτία εἶναι ἡ ψυχὴ τοῦ λαοῦ, ὁ Αἴτιος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Ὕψιστος Θεός...

Εἶναι ξεκάθαρο, λοιπόν, στρατηγέ, ὅτι οἱ σημαντικότεροι παράγοντες τῆς ἀπελευθέρωσης ἑνὸς ὑπόδουλου λαοῦ εἶναι:
α. ἡ μετάνοια τοῦ λαοῦ. 
β. τὸ ἔλεος καὶ ἡ δύναμη τοῦ Θεοῦ.

Ἡ νίκη στὸν πόλεμο δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴ μεγάλη δύναμη, ἀλλὰ ἀπὸ τὴ δύναμη ποὺ ἔρχεται ἀπὸ τὸν οὐρανό... 

Ἀπὸ αὐτὰ τὰ Βιβλικὰ παραδείγματα εἶναι σαφεῖς οἱ διδαχές.
α. Ὅτι στὴν πλευρὰ τῶν ἀδίκων κυριαρχεῖ ὁ φόβος, ἐνῶ σ᾿ αὐτὴ τῶν δικαίων τὸ θάρρος.

β. Ὅτι στὸν πόλεμο δὲν ἀποφασίζει ὁ ἀριθμός, ἀλλὰ ὁ Θεός. 

γ. Ὅτι εἶναι πραγματικὰ τὰ προφητικὰ λόγια: ἕνας ἄνδρας καταδιώκει χιλιάδες, ὅταν ὁ Κύριος πολεμᾶ μαζί σας. 


Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Πηγή: Πόλεμος καὶ Βίβλος, Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Ὀρθόδοξος Κυψέλη»σελ. 22-23. 



   
 

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Ἀπὸ ποιόν έξαρτᾶται ἡ ἀπελευθέρωση τῶν σκλάβων (Α΄) - Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς




Μὲ ρωτᾶτε, στρατηγέ, ἀπὸ τὶ ἥ ἀπὸ ποιὸν ἐξαρτᾶται ἡ ἀπελευθέρωση ἑνὸς λαοῦ ἀπὸ τὴ σκλαβιά;...

Ὠς αἰτία τῆς ἀπελευθέρωσης ἀναφέρεται ὁ στεναγμὸς τοῦ λαοῦ πρὸς τὸν Κύριο, δηλαδὴ ἡ μετάνοια καὶ ὡς Αἴτιος τῆς ἀπελευθέρωσης ὁ Ἴδιος ὁ Ὕψιστος Κύριος ποὺ τὸυς σπλαχνίζεται. 

Στὴν ἐξωτερικὴ ἐλευθερία ὁ λαὸς μὲ τὴν ἁμέλεια καὶ τὴν ἀπληστία του ὑποδουλώνεται πνευματικά. 

Ἡ ἐξωτερικὴ ἐλευθερία ἀποτελοῦσε μόνο αὐλαία τοῦ σκότους τῆς ἐσωτερικῆς σκλαβιᾶς. 

Αὐτὴ ἡ ἐσωτερικὴ πνευματικὴ σκλαβιά ἔπρεπε νὰ φθάσει ὥς τὴν ἐξωτερικὴ φυσικὴ της ἔκφραση...  

(Συνεχίζεται στὸ β΄μέρος). 

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Πηγή: Πόλεμος καὶ Βίβλος, Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Ὀρθόδοξος Κυψέλη»σελ. 21-22.