(συνέχεια ἀπό τό β' μέρος)
Δηλονότι, θά φανῆ τό πρωτάκουστον, ὅπου εἶναι μερικοί τελευταῖοι (σ' αὐτόν τόν κόσμον), οἱ ὁποῖοι θά εἶναι πρῶτοι (ἐκεῖ στόν ἄλλο κόσμον), καί εἶναι μερικοί (ἐδῶ) πρῶτοι, οἱ ὁποῖοι θά εἶναι τελευταῖοι (ἐκεῖ).
Χαιρέτησα σεβαστικά τόν Γέροντα καί τόν παρεκάλεσα νά μοῦ μιλήση γιά τήν ἀνάσταση τῶν δικαίων.
-Αὐτό τό θέμα μελετῶ κι ἐγῶ σήμερα, παιδί μου, εἶπε, ἀλλά δέν μπορῶ μέ σιγουριά νά σοῦ πῶ τίποτε καινούργιο κι ὅλο ψάχνω στούς Ἁγίους Πατέρες τούς θεοφώτιστους. Ἔχω σταματήσει στό ιγ' κεφάλαιον τοῦ κατά Λουκᾶν Εὐαγγελίου, ὅπου γίνεται λόγος περί τῶν σωζομένων. Καί ἐκεῖ βρῆκα τήν φράσιν:
-«Ἂν ἐγερθῇ ὁ οἰκοδεσπότης καὶ ἀποκλείσῃ τὴν θύραν, καὶ ἄρξησθε ἔξω ἑστάναι καὶ κρούειν τὴν θύραν λέγοντες· Κύριε, Κύριε, ἄνοιξον ἡμῖν· καὶ ἀποκριθεὶς ἐρεῖ ὑμῖν, οὐκ οἶδα ὑμᾶς πόθεν ἐστέ» (Λουκ. ιγ' 25).
Καὶ στὴν συνέχεια τούς λέγει:
-«Ἀπόστητε ἀπ' ἐμοῦ πάντες οἱ ἐργάται τῆς ἀδικίας» (Λουκ. ιγ' 27).
-Νά λοιπόν, τό βασικόν κριτήριον, συνέχισε ὁ π. Ἀνατόλιος. Εἶναι ἡ δικαιοσύνη καί ἡ ἀδικία. Μᾶς μιλᾶ γιά τούς «ἐργάτες τῆς ἀδικίας». Τούς διώχνει, τούς ἀποκλείει καί μᾶς μιλᾶ γιά τήν ἀνάσταση τῶν δικαίων. Δηλαδή γιά τήν δικαίωση τῶν δικαίων. Ἄρα, πρέπει νά δοῦμε καθαρά τήν σημασία καί τό περιεχόμενον τῆς δικαιοσύνης ἀφοῦ αὐτή εἶναι τό κριτήριον τοῦ διαχωρισμοῦ στήν αἰωνιότητα.
-«Δικαιοσύνην μάθετε οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς», μᾶς συμβουλεύει ἡ Ἐκκλησία καί μᾶς προτρέπει συνεχῶς, εἶπα.
-Αὐτήν τήν δικαιοσύνην, δηλαδή τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, συνέχισε ὁ Γέροντας πρέπει νά μάθουμε καί νά ἐφαρμόζουμε συνεχῶς στήν ζωή μας.
(... συνεχίζεται στό δ' μέρος).
Π.Μ. Σωτῆρχος
Πηγή: Ὀρθόδοξη Ὁδοιπορία, Π.Μ. Σωτῆρχος, «Ὀρθόδοξος Κυψέλη», σελ. 77-78.