«Ἐν τῷ κόσμῳ θλῖψιν ἕξετε· ἀλλὰ θαρσεῖτε, ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον». Ἰησοῦς Χριστός (Ἰωάν. ιστ΄33).

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Εὐαγγέλιον μετὰ τὴν Ὕψωσιν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ



Κατὰ Μάρκον,  η΄34 - θ΄1.

34 Καὶ προσκαλεσάμενος τὸν ὄχλον σὺν τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι. 

35 ὃς γὰρ ἂν θέλῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν· ὃς δ' ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, οὗτος σώσει αὐτήν. 

36 τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ; 

37 ἢ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ; 

38 ὃς γὰρ ἐὰν ἐπαισχυνθῇ με καὶ τοὺς ἐμοὺς λόγους ἐν τῇ γενεᾷ ταύτῃ τῇ μοιχαλίδι καὶ ἁμαρτωλῷ, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπαισχυνθήσεται αὐτὸν ὅταν ἔλθῃ ἐν τῇ δόξῃ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ μετὰ τῶν ἀγγέλων τῶν ἁγίων.

1 Καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι εἰσί τινες ὧδε τῶν ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου ἕως ἂν ἴδωσι τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ ἐληλυθυῖαν ἐν δυνάμει. 

Ἰησοῦ Χριστοῦ λόγοι

Πηγή: Καινὴ Διαθήκη, σελ. 172-173 & myriobiblos.gr   

Ἀνάλυση τοῦ Εὐαγγελίου:  ἐδῶ


 

Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς μετὰ τὴν Ὕψωσιν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ



Ἐπιστολὴ πρὸς Γαλάτας, β΄16-20.

16 εἰδότες δὲ ὅτι οὐ δικαιοῦται ἄνθρωπος ἐξ ἔργων νόμου ἐὰν μὴ διὰ πίστεως Ἰησοῦ Χριστοῦ, καὶ ἡμεῖς εἰς Χριστὸν Ἰησοῦν ἐπιστεύσαμεν, ἵνα δικαιωθῶμεν ἐκ πίστεως Χριστοῦ καὶ οὐκ ἐξ ἔργων νόμου, διότι οὐ δικαιωθήσεται ἐξ ἔργων νόμου πᾶσα σάρξ. 

17 Εἰ δὲ ζητοῦντες δικαιωθῆναι ἐν Χριστῷ εὑρέθημεν καὶ αὐτοὶ ἁμαρτωλοί, ἆρα Χριστὸς ἁμαρτίας διάκονος; μὴ γένοιτο. 

18 εἰ γὰρ ἃ κατέλυσα ταῦτα πάλιν οἰκοδομῶ, παραβάτην ἐμαυτὸν συνίστημι. 

19 ἐγὼ γὰρ διὰ νόμου νόμῳ ἀπέθανον, ἵνα Θεῷ ζήσω. 

20 Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός· ὃ δὲ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ. 

Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος 

Πηγή: Καινὴ Διαθήκη, σελ. 752 & myriobiblos.gr   


Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018

Ἡ παγκόσμιος Ὕψωσις τοῦ Τιμίου καὶ ζωοποιοῦ Σταυροῦ






Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’.
Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου, 
καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, 
νίκας τοῖς Βασιλεῦσι, κατὰ βαρβάρων δωρούμενος, 
καὶ τὸ σὸν φυλάττων, διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.

Κοντάκιον. Ἦχος δ’. Αὐτόμελον.
Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ ἑκουσίως, 
τῇ ἐπωνύμῳ σου καινῇ πολιτείᾳ, 
τοὺς οἰκτιρμούς σου δώρησαι Χριστὲ ὁ Θεός· 
εὔφρανον ἐν τῇ δυνάμει σου, τοὺς πιστοὺς Βασιλεῖς ἡμῶν, 
νίκας χορηγῶν αὐτοῖς, κατὰ τῶν πολεμίων· 
τὴν συμμαχίαν ἔχοιεν τὴν σήν,
 ὅπλον εἰρήνης, ἀήττητον τρόπαιον.

Μεγαλυνάριον.
Σήμερον ἡ κτίσις πᾶσα Σωτήρ, 
πόθῳ ἀνυψοῦσα, τὸν πανάγιόν σου Σταυρόν, 
τὴν φωνήν σου αἴρει, καὶ πίστει ἐκβοᾷ σου· 
Δώρησαι τῷ λαῷ σου, Λόγε τὴν χάριν σου.

Πηγή: synaxarion.gr  

Τί σημαίνει ὁ Σταυρός - Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός



«Ἀκούσατε, χριστιανοί μου, πῶς πρέπει νὰ γίνεται ὁ σταυρὸς καὶ τί σημαίνει. 

Μᾶς λέγει τὸ ἅγιον Εὐαγγέλιον πὼς ἡ ἁγία Τριάς, ὁ Θεός, δοξάζεται εἰς τὸν οὐρανὸν περισσότερον ἀπὸ τοὺς ἀγγέλους.

Τί πρέπει νὰ κάμῃς καὶ ἐσύ; Σμίγεις τὰ τρία σου δάκτυλα μὲ τὸ δεξιὸν τὸ χέρι σου καί, μὴν ἠμπορώντας νὰ ἀνεβῇς εἰς τὸν οὐρανὸν νὰ προσκυνήσῃς, βάνεις τὸ χέρι σου εἰς τὸ κεφάλι σου, διότι τὸ κεφάλι σου εἶναι στρογγυλὸ καὶ φανερώνει τὸν οὐρανόν, καὶ λέγεις μὲ τὸ στόμα: Καθὼς ἐσεῖς οἱ ἄγγελοι δοξάζετε τὴν ἁγίαν Τριάδα εἰς τὸν οὐρανόν, ἔτσι καὶ ἐγώ, ὡς δοῦλος ἀνάξιος, δοξάζω καὶ προσκυνῶ τὴν ἁγίαν Τριάδα. 

Καὶ καθὼς αὐτὰ τὰ δάκτυλα εἶναι τρία -εἶναι ξεχωριστά, εἶναι καὶ μαζὶ- ἔτσι εἶναι καὶ ἡ ἁγία Τριάς, ὁ Θεός, τρία πρόσωπα καὶ ἕνας μόνος Θεός. 

Κατεβάζεις τὸ χέρι σου ἀπὸ τὸ κεφάλι σου καὶ τὸ βάνεις εἰς τὴν κοιλίαν σου καὶ λέγεις: Σὲ προσκυνῶ καὶ σὲ λατρεύω, Κύριέ μου, ὅτι κατεδέχθης καὶ ἐσαρκώθης εἰς τὴν κοιλίαν τῆς Θεοτόκου διὰ τὰς ἁμαρτίας μας. 

Τὸ βάζεις πάλιν εἰς τὸν δεξιόν σου ὦμον καὶ λέγεις: Σὲ παρακαλῶ, Θεέ μου, νὰ μὲ συγχωρήσῃς καὶ νὰ μὲ βάλῃς εἰς τὰ δεξιὰ μὲ τοὺς δικαίους. 

Βάνοντάς το πάλι εἰς τὸν ἀριστερὸν ὦμον, λέγεις: Σὲ παρακαλῶ, Κύριέ μου, μὴ μὲ βάλῃς εἰς τὰ ἀριστερὰ μὲ τοὺς ἁμαρτωλούς. 

Ἔπειτα, κύπτοντας κάτω εἰς τὴν γῆν: Σὲ δοξάζω, Θεέ μου, σὲ προσκυνῶ καὶ σὲ λατρεύω ὅτι, καθὼς ἐβάλθηκες εἰς τὸν τάφον, ἔτσι θὰ βαλθῶ καὶ ἐγώ. 

Καὶ ὅταν σηκώνεσαι ὀρθός, φανερώνεις τὴν Ἀνάστασιν, καὶ λέγεις: Σὲ δοξάζω, Κύριέ μου, σὲ προσκυνῶ καὶ σὲ λατρεύω, πὼς ἀναστήθηκες ἀπὸ τοὺς νεκρούς, διὰ νὰ μᾶς χαρίσῃς τὴν ζωὴν τὴν αἰώνιον. Αὐτὸ σημαίνει ὁ πανάγιος σταυρός.»


Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς  

Πηγές: Ἱ.Μ. Παρακλήτου Ὠρωπὸς Ἀττικῆς &  ἐδῶ 

Ἱεροσόλυμα- Ἡ Ὕψωση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ

 

Ἡ Ὰγία Ἑλένη βρῆκε τὸν Τίμιο Σταυρὸ τοὺ Κυρίου μας σὲ αὐτὸν τὸν τόπο.

 

Ἱεροσόλυμα- Ἡ Ὕψωση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ

 https://www.youtube.com/watch?v=uUqZt7IowAs

 

 

 

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

Ἡ Ὀρθόδοξη πίστη στὴν Μαδαγασκάρη

 
 
Ὁ Μαρτυρικὸς Ἐπίσκοπος

Νεκτάριος τῆς Μαδαγασκάρης (+2004)

ἀναφέρει δύο συγκινητικὰ περιστατικὰ ἀπό τὴν

Ὀρθοδοξία στὴν Μαδαγασκάρη


Ἀναφέρει ὁ Ἐπίσκοπος Μαδαγασκάρης Νεκτάριος (11 Σεπτέμβρη, +2004): 
 
«Στό χωριό Ἀμπουτραμανέσι, στά βορειοδυτικά τοῦ νησιοῦ [τῆς Μαδαγασκάρης] ἔξω ἀπ᾽ τήν πόλι τῆς Ματσούγκας, πού ἦταν καί τό πρῶτο πού δέχθηκε τήν Ὀρθοδοξία, εἶχαν πάει ἀπ᾽ τήν Ἀμερική κάποιοι Βαπτιστές (προτεσταντική παραφυάδα). Εἶχαν κάποιο διερμηνέα μαζί τους καί, ὅταν εἶδαν ὅτι δέν ὑπῆρχε ναός ἐκεῖ, σταμάτησαν γιά τρεῖς ἡμέρες. Οἱ ἰθαγενεῖς, ὅμως, ἦταν κατηχούμενοι Ὀρθόδοξοι. Τούς εἶπαν οἱ Βαπτιστές:

—Δέν ἔχετε ἐκκλησία, οὔτε σχολεῖο. Ἐμεῖς, ἄν γίνετε Βαπτιστές, θά σᾶς κτίσουμε καί σχολεῖο καί ἐκκλησία.

Οἱ κάτοικοι ἀντέδρασαν κι ἔστειλαν τόν πρόεδρο τοῦ χωριοῦ νά τούς διώξη. Τούς εἶπαν:

—Οὔτε χρήματα θέλουμε, οὔτε ἐκκλησία νά μᾶς κτίσετε, οὔτε σχολεῖο, γιατί ἐμεῖς εἴμασθε Ὀρθόδοξοι καί θά μείνουμε Ὀρθόδοξοι.

Ἦταν πάνω ἀπό χρόνο κατηχούμενοι, διότι δέν βαπτίζω γρήγορα. Οὔτε τούς εἶχα δώσει ποτέ καραμέλες, ροῦχα κλπ.. Ἤμασθαν στήν ἀρχή καί δέν εἶχαν τίποτε, οὔτε κἄν ναό. Κι, ὅμως, ἔμειναν πιστοί!».

Ἀκόμα: 
«Ἕνα ἄλλο περιστατικό, δεῖγμα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ, συνέβη σ᾽ ἕνα χωριό τῆς Μαδαγασκάρης. Διηγεῖται ὁ μαρτυρικός Ἐπίσκοπος: “Ἐκεῖ ὑπῆρχε ἕνας ναός τῶν καλβινιστῶν ἐγκαταλελειμένος ἐδῶ καί πολλά χρόνια. Δέν πήγαινε κανένας πάστορας πιά. Οἱ κάτοικοι γνώρισαν τήν Ὀρθοδοξία ἀπ᾽ τίς κατηχήσεις τοῦ π. Ἐφραίμ καί θέλησαν νά γίνουν Ὀρθόδοξοι. 
 
Ὅταν τό ἔμαθαν οἱ καλβινιστές, ἀντέδρασαν κι ἔστειλαν ἕνα φημισμένο πάστορα νά τούς λειτουργήση, ὥστε νά ἐπαναφέρη τούς κατοίκους τοῦ χωριοῦ στόν καλβινισμό. Ὅμως λίγοι πῆγαν σ᾽ αὐτή τή λειτουργία. Οἱ περισσότεροι παρακολουθοῦσαν σ᾽ ἕνα σπίτι τήν κατήχησι τοῦ π. Ἐφραίμ. Ὁ πάστορας σταμάτησε τήν τελετή καί ἄρχισε νά κατηγορῆ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἔλεγε ὅτι εἴμασθε μιά αἵρεσι ἀπ᾽ τήν Ἀμερική, ὅτι δέν εἴμασθε κανονικοί Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί ἀλλά πληρωμένοι κλπ.. 
 
Καθώς μιλοῦσε, ἔπεσε ἕνα κεραμίδι καί τοῦ ἔρριξε κάτω τήν ὑποτιθέμενη θεία κοινωνία. Σταμάτησε ἀμέσως νά μιλᾶ κι ἔφυγε, ἐνῶ οἱ ἄνθρωποι συγκλονίσθηκαν ἀπ᾽ τό συμβάν κι ἐπέστρεψαν στόν κατηχητή ζητώντας συγγνώμη. Τώρα ὅλο τό χωριό εἶναι Ὀρθόδοξο καί δέν τόλμησε κανείς αἱρετικός νά ξαναπάη ἐκεῖ”».

Ἀπὸ τὸ Βιβλίο:

Ἀρχιμ. Ἰωάννου Κωστώφ

Ἀντιαιρετικά Ἐφόδια

ἐκδ. Ἁγ. Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός

Πηγή: ἐδῶ 

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Ὸ Μακαριστὸς Ἐπίσκοπος Μαδαγασκάρης Νεκτάριος Κελλῆς





 +11η Σεπτεμβρίου 2004
 
Τὸ  ἀποτέλεσμα ἦταν ἀπίστευτο γιὰ τὸ διάστημα τῶν δέκα χρόνων τῆς διακονίας του. 

Ἴδρυσε 63 Ὀρθόδοξες Ἐνορίες, ἀνήγειρε 32 Ἱεροὺς Ναούς, χειροτόνησε 13 ἰθαγενεὶς Ἱερείς, χειροθέτησε μία ἰθαγενὴ Μοναχὴ καὶ μία δόκιμη, κατάρτισε πολλοὺς κατηχητὲς καὶ βάπτισε 16.000 ἰθαγενεὶς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς.

Διαβάστε περισσότερα: ἐδῶ  

 
Τὴν εὐχὴ του νὰ ἔχουμε!